Outlander: bok sammendrag Og anmeldelser Av Outlander Av Diana Gabaldon

Leser Anmeldelser

Skriv din egen anmeldelse

Vanedannende
Outlander (også tittelen Cross Stitch) Er den Første boken I Outlander serien Av Amerikanske forfatteren, Diana Gabaldon. Claire Beauchamp Randall, ex-army sykepleier, er på ferie i Skottland med sin mann Frank, en historiker. Det er 1946, og De kombinerer Franks søken etter mer informasjon om sine forfedre med muligheten til å koble til igjen etter seks års krigstid fra hverandre. Jonathan «Black Jack» Randall var tilsynelatende aktiv i omradet, tilbake i det attende arhundre.
et besøk Til Standing Stones ved Craigh na Dun går galt når Claire plutselig befinner seg i utkanten av en kamp mellom den engelske garnisonen og Highlanders. Det blir tydelig at dette ikke lenger er 1946. Og mens garnisonkommandøren ser Ut Som Frank, og hevder Å Være Jonathan Randall, får hans oppførsel snart henne takknemlig for at Hun ble reddet av En Highlander. Hennes sykepleie ferdigheter bringe henne i nær kontakt med en skadet Skotsk fredløs, Jamie Fraser.
Til tross for desperat å komme tilbake Til Frank i 1946, etter fire måneder, er Claire forbløffet over å være gift Med Jamie, jaktet Av Randall og lever i de primitive forholdene i det attende århundre. Enda mer overraskende innser hun at hun er glad. Men det er 1743, Og Claire vet at de dramatiske hendelsene I Culloden ikke er langt unna.
Gabaldon gir leseren en fortelling som er del romantikk, del eventyr, del historisk og del sci-fi. Hun klarer å inkludere En Høylandssamling, mange kamper og kamper, tortur, pisking, fengsel, et bryllup, en fødsel, en gjenforening, en kanalkryssing, en veldig ny fengselsflukt, en opium-drevet mental helbredelse, en hekseprosess, ganske mye sex og kanskje til og med et snev av magi. Til tross for de 800 sidene som inneholder et vell av informasjon om Det Skotske Høylandet i det attende århundre, tegnene og plottet er så overbevisende at denne siden-turner som vil ha lesere som søker ut det andre volumet i serien, Dragonfly in Amber. Vanedannende. Jennifer P

Alt En Bok Skal være
jeg elsker historisk fiksjon på sitt beste når den lærer meg historie uten å virke for et øyeblikk å undervise og bare synes å underholde. Hvor fantastisk denne boken er i så henseende! Det er en kjærlighetshistorie som er så kraftig at Det får Claire til å gi opp hele livet for Jamie, og de opplever harrowing eventyr aplenty. I mellomtiden lærer jeg Alt om Skotsk historie, og ser frem til flere bøker i denne serien – for å lære mer om den kraftige kjærligheten Mellom Claire og Jamie og å lære Mer Om Skotsk historie.

forfatteren har åpenbart gjort utrolig forskning, og har samtidig en utmerket forståelse av menneskelige følelser. Selv om historien ikke er «realistisk», ER det det JEG ØNSKER var realistisk (med eller uten tidsreiser). Jeg vil VÆRE Der OG KJENNE Claire Og Jamie og deres utvidede familie og venner.
Til slutt, da jeg lyttet til dette som en hørbar bok, vil Jeg rose Davina Porters fortelling – gjennom henne vet jeg hvordan ordene er uttalt, og Hennes Skotske aksent er så sjarmerende og forståelig, det legger et annet lag til følelsen av å være der med tegnene. Jeg anbefaler denne boken for alle med interesse for historisk fiksjon (krydret med romantikk, som jeg vanligvis ikke liker, så det må være ganske bra) og Skotsk historie generelt. Vicky S. (Torrance, CA)

Kan Ikke Tro at jeg Hadde Savnet Det Til Nå
Det skjer så mye i denne boken akkurat som omslaget beskriver. Den har noe for alle med historie, romantikk, timetravel etc. Jeg likte at hovedpersonene måtte gjøre svært alvorlige valg som påvirker livene til seg selv så vel som andre rundt dem. Den viktigste kvinnelige karakteren er også ganske i stand til å ta vare på seg selv i en rekke omstendigheter. Alle disse situasjonene ville skape gode diskusjoner for bokklubber. Kelly H. (Martinsville, IN)

Fantastisk Eventyr!
Wow! Outlander er et eventyr, romantikk og historisk fiksjonsroman rullet inn i en. Gabaldons forskning er fantastisk! Jeg har aldri skjønt jeg ville være så glad for å lære Om Det 18. århundre Skottland, men fortalt Av Gabaldon, det er fengslende. På 600 sider er det for langt og involvert for bokklubben jeg er i, men jeg tror det kan håndteres av seriøse bokklubbere. Ikke fullfør denne boken uten å ha den neste i serien på nattbordet ditt! Steve B. (Spring, TX)

Fengslende Krønike
Da Jeg så At Outlander besto av 850 sider av liten type, tvilte jeg på at forfatteren kunne holde interessen min i en så lang periode. Gutt, var jeg feil. Tempoet var høyt og innholdet var absorberende. Jeg hatet å legge den fra meg.
plottet presenterer en rekke moralske og etiske dilemmaer for helten og spesielt heltinnen. Hun klarer å rettferdiggjøre sine handlinger og får støtte fra venner og presteskap. For å oppsummere moralen i denne historien vil jeg si… Kjærlighet (Eller Lyst ?) erobrer alle! Shelby L. (Hamden, CT)

Flott les
da jeg mottok Outlander, var jeg sikker på at jeg aldri ville komme inn i det siden tidsreiser ikke er min ting, og det er heller ikke lange historiske romaner. Var jeg noen gang feil. Det er ikke mye å legge til som ikke har blitt sagt i de andre vurderingene, men ignorere naysayers blant dem og les dette. Kjærlighet, begjær, vold, historie, krig, religion..it alt er der og så godt skrevet, det er vanskelig å legge fra seg.

…35 flere leseranmeldelser