Outlander: rezumat de carte și recenzii despre Outlander de Diana Gabaldon

Recenzii pentru cititori

scrie-ți propria recenzie

dependență
Outlander (de asemenea, intitulat cusătură încrucișată) este prima carte din seria Outlander a autorului American, Diana Gabaldon. Claire Beauchamp Randall, fosta asistentă a armatei, este în vacanță în Scoția împreună cu soțul ei Frank, istoric. Este 1946 și combină căutarea lui Frank pentru mai multe informații despre strămoșii săi cu posibilitatea de a se reconecta după șase ani de război în afară. Jonathan” Black Jack ” Randall a fost aparent activ în zonă, înapoi în secolul al XVIII-lea.
o vizită la Standing Stones de la Craigh na Dun se strică când Claire se găsește brusc la marginile unei bătălii între garnizoana engleză și Highlanders. Devine evident că acest lucru nu mai este 1946. Și în timp ce comandantul garnizoanei arată ca Frank și pretinde că este Jonathan Randall, comportamentul său o face în curând recunoscătoare pentru salvarea ei de către un Highlander. Abilitățile ei de asistență medicală o aduc în contact strâns cu un haiduc scoțian rănit, Jamie Fraser.
în ciuda faptului că dorea cu disperare să se întoarcă la Frank în 1946, după patru luni, Claire este uimită să fie căsătorită cu Jamie, vânată de Randall și trăind în condițiile primitive ale secolului al XVIII-lea. Și mai surprinzător, își dă seama că este fericită. Dar este 1743, iar Claire știe că evenimentele dramatice din Culloden nu sunt departe.
Gabaldon oferă cititorului o poveste care este parte romantism, parte aventură, parte istoric și parte sci-fi. Ea reușește să includă o adunare Highland, o multime de lupte și bătălii, tortură, biciuire, închisoare, o nuntă, o naștere, o reuniune, o trecere de canal, o evadare închisoare foarte roman, o vindecare mentală alimentată de opiu, un proces vrăjitoare, destul de un pic de sex și poate chiar un dram de magie. În ciuda celor 800 de pagini care conțin o mulțime de informații despre Highlands scoțiene din secolul al XVIII-lea, personajele și complotul sunt atât de convingătoare încât această pagină-turner care va avea cititori care caută al doilea volum din serie, Dragonfly in Amber. Dependență. Jennifer P

tot ceea ce o carte ar trebui să fie
îmi place ficțiunea istorică la maxim atunci când mă învață istoria fără a părea pentru o singură clipă să predau și să pară doar să distrez. Cât de frumoasă este această carte din acest punct de vedere! Există o poveste de dragoste care este atât de puternică încât o face pe Claire să renunțe la întreaga ei viață pentru Jamie, iar ei experimentează aventuri îngrozitoare din belșug. Între timp, învăț totul despre istoria scoțiană și aștept cu nerăbdare cărți suplimentare din această serie – pentru a afla mai multe despre dragostea puternică dintre Claire și Jamie și pentru a afla mai multe despre istoria scoțiană.

autorul a făcut în mod evident cercetări incredibile și, în același timp, are o excelentă înțelegere a emoțiilor umane. Deși povestea nu este „realistă”, este ceea ce mi-aș dori să fie realist (cu sau fără călătoria în timp). Vreau să fiu acolo și să-i cunosc pe Claire și Jamie și familia și prietenii lor extinși.
în cele din urmă, pe măsură ce am ascultat – o ca pe o carte sonoră, vreau să laud narațiunea Davinei Porter-prin ea, știu cum se pronunță toate cuvintele, iar accentul ei scoțian este atât de fermecător și de înțeles, adaugă un alt strat sentimentului de a fi acolo cu personajele. Recomand această carte oricui este interesat de ficțiunea istorică (condimentată cu romantism, care de obicei nu-mi place, deci trebuie să fie destul de bună) și istoria scoțiană în general. Vicky S. (Torrance, CA)

nu-mi vine să cred că am ratat-o până acum
se întâmplă atât de multe în această carte, așa cum descrie coperta. Ea are ceva pentru toată lumea cu istorie, romantism, timetravel etc. Mi-a plăcut că personajele principale au trebuit să facă alegeri foarte serioase care să afecteze viața lor, precum și a altora din jurul lor. Principalul personaj feminin este, de asemenea, destul de capabil să aibă grijă de ea însăși într-o varietate de circumstanțe. Toate aceste situații ar crea discuții grozave pentru cluburile de carte. Kelly H. (Martinsville, în)

aventură fantastică!
Uau! Outlander este un roman de aventură, romantism și ficțiune istorică rulat într-unul singur. Cercetările lui Gabaldon sunt uimitoare! N-am crezut că aș fi atât de fericit de învățare despre secolul al 18-lea Scoția, dar a spus de Gabaldon, este captivant. La 600 de pagini, este prea lung și implicat pentru clubul de carte în care sunt, dar cred că ar putea fi abordat de cluburi de carte Serioase. Nu terminați această carte fără a avea următoarea din serie pe noptieră! Steve B. (Spring, TX)

captivant Chronicle
când am văzut că Outlander a constat din 850 de pagini de tip mic, m-am îndoit că autorul ar putea deține interesul meu pentru o astfel de perioadă extinsă. Băiete, am greșit. Ritmul a fost rapid, iar conținutul a fost absorbit. Nu mi-a plăcut s-o las jos.
intriga prezintă o serie de dileme morale și etice pentru erou și mai ales pentru eroină. Ea reușește să-și justifice acțiunile și câștigă sprijin din partea prietenilor și a clerului. Pentru a rezuma morala acestei povești aș spune… Dragoste (sau pofta?) cucerește toate! Alina L. (Hamden, CT)

Superb read
când am primit Outlander am fost sigur că nu voi intra niciodată în ea, deoarece călătoria în timp nu este lucrul meu și nici romanele istorice lungi. M-am înșelat vreodată. Nu este mult pentru a adăuga că nu a fost spus în alte comentarii, dar ignora naysayers printre ei și citiți acest lucru. Dragoste, pofta, violență, istorie, război, religion..it e totul acolo și atât de bine scris, e greu de pus jos.